כיצד בנייה של אתר אינטרנטי ייחודי עבור ארגון מבדילה אותו בין המתחרים

ההנחה הישנה כי אם ארגון מעניק שירות ברמה גבוהה מספיק, זה מה שיעשה אותו גם למצליח, כבר איננה נכונה מזמן. שיווק ופרסום אינטרנטי הפכו להיות בגדר חובה, בכדי שחברה מסוימת תצליח להוביל שוק לקוחות ולהפוך לדומיננטית בתחום שלה. בנייה של אתר אינטרנט אשר מייצג את המסר שהחברה מנסה להעביר, בין אם זה מסר עסקי, חברתי או כל מטרה אחרת – חייב להיעשות בצורה שמעבירה את הרעיון המרכזי הן בוויזואליות של האתר והן בתוכן. מדוע בנייה של אתרים תדמיתיים היא כה חשובה וכיצד מקימים אתר תדמיתי שעושה את העבודה?

בניית אתר תדמיתי לעסקים

מהם אתרי תדמית ומדוע עסקים זקוקים להם בכלל

כאשר מדברים על בניית אתרי תדמית הרעיון הוא לייצר מעין "תעודת זהות" או חלון ראווה של העסק, באמצעות רשת האינטרנט. החשיפה שמקבל עסק שיש לו אתר תדמיתי, עשויה להיות גדולה לאין שיעור לעומת עסק שפועל רק בחנות פיזית. בדיוק בשל פוטנציאל החשיפה הזה, חשוב לשים את הדגש על שני דברים עיקריים אשר יסייעו לארגון להיות שונה וייחודי לעומת המתחרים שלו בשוק וכך לגרום גם לאנשים "מרחוק" לבחור בו על פני מתחריו:

  1. ייחודיות בעיצוב – כדאי לבנות אתר תדמיתי אשר יהיה מאופיין מאוד בסגנון העיצובי שלו, עד כדי כך שיהפוך למזוהה עם הארגון. ניתן לראות אצל חברות שונות, כיצד באמצעות מיתוג נכון ויצירת אתרי תדמית ומסעות פרסום, ישנה שייכות אוטומטית בקרב צרכנים בין צבעים וצורות מסוימים, לבין חברות מסחריות שונות – גם אם לא מדובר בלוגו של ממש.
  2. קידום האתר בצורה חכמה – חשוב להבין לעומק את המאפיינים של קהל היעד, אשר עתיד לרכוש את השירותים השונים מן החברה. לאחר האפיון הזה, ניתן לבנות אסטרטגיית שיווק ופרסום ברשת של האתר התדמיתי, באופן שיצור הגעה מקסימלית אל לקוחות פוטנציאליים. זה יכול להיות קידום ממומן בגוגל, קידום אורגני, קידום ברשתות חברתיות או כולם גם יחד, כאשר המטרה המרכזית היא, כאמור – להפוך את העסק ל"מקום ראשון" מהבחינה התודעתית, מה שעשוי לגרום לגולשים רבים לבחור בו ולהשתמש בשירותיו.

האם ישנה חשיבות לאתר תדמית גם מול לקוחות קיימים?

אין ספק כי המטרה העיקרית של בניית אתר אינטרנט תדמיתי עבור ארגון, הינה לגייס לקוחות חדשים ולייצר קשרים עסקיים שלא היו קודם. אולם חשוב להבין, כי אחת מהמטרות של אתר מהסוג הזה הינה גם שימור של לקוחות וחיזוקו של המותג.

תמיד יעלו עסקים דומים מתחרים ואסור לבעלי עסקים להניח, שבמידה ולקוח בחר בהם הוא בהכרח ישוב אליהם גם בהמשך. שימור לקוחות הוא חלק חשוב מאוד אשר מהווה חלק מצבירת המוניטין החיובי של העסק. בדיוק מסיבה זו, בנייה של אתר תדמיתי חייבת להיעשות בידי מקצוענים שיוכלו להביא את המיטב אל האתר העסקי, שיוביל להגדלה משמעותית של קהל לקוחות קבוע ונאמן.