יועצים עסקיים

יועצים עסקיים לשיפור תהליכים והגדלת מכירות

בעלי עסקים רבים מעוניינים לשפר את העסק ולהגדיל את המכירות שלהם. תכנית פעולה מאורגנת המבוססת על נתונים סטטיסטיים אותה בונים יועצים עסקיים, תקדם את העסק ותקפיץ את המכירות והרווחים שלו. מאמר זה יעסוק בשלבים של התוכנית העסקית בסיוע היועץ העסקי וייתן מספר טיפים להגדלת המכירות.

 

כיצד להגדיל מכירות ולשפר את העסק בזמן קצר?

עסק הוא תהליך מורכב הדורש בקיאות ומיומנות וניזון ממכירות ללקוחות. הלקוחות אוהבים לקנות ובעל העסק צריך להתאים את עצמו אליהם. לא בשיטת מכירה אגרסיבית שדוחפת ללקוחות את המוצרים, אלא בהתעניינות בצרכים שלהם. כלומר, התאמת המוצר לצרכי הלקוח הן מבחינת המחיר והן בנראות שלו. יש להקשיב ללקוח ולא לשפוט אותו, לענות בסבלנות על שאלותיו ולענות לצרכיו. כל אלו הן מיומנויות נלמדות שיכולות לסייע במכירה. בנוסף להן צריך גם את הליווי המקצועי של היועץ העסקי.

 

תפקיד היועץ העסקי

כאשר פונים לייעוץ עסקי מצפים לקבל תמורה. יועץ עסקי מקצועי ובעל ניסיון יכול לסייע באופן שאינו משתמע לשתי פנים בשיפור העסק והגדלת המכירות. מאות עסקים נפתחים מדי שנה אך לא כולם שורדים מכיוון שבעלי העסק אינם מבינים את המשמעויות שלו. הם מתנהלים באופן שגוי עוד בעת גיוס הכספים לפתיחת העסק מבלי לבנות תכנית פעולה ולדעת שאכן יעמדו בהחזרי ההלוואות שלקחו, עושים שגיאות שיווקיות ואינם יודעים לנהל צוות. למעשה ארגון העסק יכול להיכשל במהרה אם אין ליווי צמוד. אי אפשר להסתמך רק על המזל. גם עסק ששורד צריך לשפר את המכירות שלו והרווחים ולכך יש מקום ליועץ העסקי. התפקיד העיקרי של היועץ הוא לבנות תכנית פעולה עם מטרות, לבנות ביחד עם בעל העסק את החזון והמטרות, הדרכים לגיוס הכספים, פעולות שיווק נבונות, ניהול נכון של הצוות ותמיכה שתזרז את הגדלת המכירות והפקת הרווחים.

 

בכל שלב בתוכנית יש הפקת לקחים

היועץ העסקי מבצע בתחילה אבחון ומקשיב לבעל העסק בכל הקשור לצרכים שלו, לחזון ולמטרות שלו. לאחר מכן הוא בונה תכנית פעולה כדי לשפר את תהליכי העסק והגדלת המכירות שלו באופן מעשי. לאחר שהתכנית יוצאת לפעולה הוא בודק מה עבד ומה לא עבד שמצריך עוד שיפור. כלומר, כל פעולה נבדקת לאחר ביצועה תוך ליווי צמוד. היועץ משתמש בכלים סטטיסטיים המודדים את ההשקעה הכלכלית לעומת הרווחים. בנוסף הוא מייעץ על הכלים השיווקיים המתאימים לעסק ומדריך את בעל העסק בכל הקשור לארגון העסק ולתפעול הצוות.

 

עצה להגדלת המכירות

ישנה תחרות רבה בשוק ולכן יש לעשות שיווק נכון כדי לשמר את הלקוחות. בתחילת המאמר דובר על היחס האישי, ההקשבה לצרכים והסבלנות. מבחינה שיווקית עדיף לא לעשות מכירות דרך המייל או הוואטסאפ. אתר מכירות של העסק יכול לאפשר את הגדלתן אך לשם כך צריך להיות מיומן ולקבל ייעוץ מקצועי.

https://www.sorotsky.co.il/